در حال بارگذاری ...
دوشنبه 19 خرداد 1404

فرآیند صدور دانشنامه

فرآیند صدور دانشنامه:

فرآیند صدور دانشنامه به صورت غیر حضوری و تنها از طریق ارسال پستی مدارک به نشانی : جونقان ،آموزشکده فنی وحرفه ای دختران جونقان  صورت می پذیرد.

با توجه به کثرت پرونده های در حال بررسی مدت زمان صدور و ارسال دانشنامه حداقل سه ماه می باشد. شرایط و مدارک مورد نیاز جهت صدور دانشنامه به شرح زیر می باشد:

 الف( مدارک عمومی:

1- اصل گواهی موقت پایان تحصیلات. 2- تصویر تمامی صفحات شناسنامه.  3- تصویر کارت ملی.

4- دو قطعه عکس 4*3 جدید با زمینه سفید، بدون روتوش، تمام رخ که مشخصات سجلی در آن پشت نویسی شده باشد.)رعایت حجاب اسلامی برای خواهران الزامی می باشد.(

  1. تکمیل دقیق و کامل فرم درخواست صدور دانشنامه .
  2. تصفیه حساب کلیه وام های دریافتی از اداره رفاه و اخذ برگه تصفیه حساب از صندوق رفاه دانشجویی.

 ب( مدارک اختصاصی)مختص دانشجویان روزانه ،(:

دانشجویان روزانه می بایست قبل از ارسال مدارک خود، به سامانه جامع خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان به نشانی http://portal.saorg.ir

مراجعه نموده و پس از مطالعه دقیق راهنمای استفاده از سامانه، اقدام به ثبت نام نموده و پس از دریافت شماره پیگیری دوم اقدام به ارسال پستی مدارک خود نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در سامانه به شرح زیر می باشد:

1- تصویر گواهی موقت پایان تحصیلات. 2- تصویر تمامی صفحات شناسنامه. 3- تصویر کارت ملی.

  1. تصویر مدارک مربوط به نظام وظیفه آقایان)بر اساس ماده 22
  2. اطلاعات ریز نمرات و ترم های تحصیلی. دانش آموختگان محترم جهت دریافت ریز نمرات به واحد آموزش مراجعه نمایند.
  3. تصویر مدارک لازم جهت لغو تعهد آموزش رایگان با استفاده از یکی از روش های زیر:
    1. گواهی اشتغال به کار و حکم کارگزینی با قید تاریخ شروع  و پایان کار)مخصوص دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی(. برای دانش آموختگان محترم تعهد دبیری ارائه نامه لغو تعهد اداره کل آموزش و پرورش استان ها و فرم 522 الزامی می باشد.
    2. کارنامه پرداخت بیمه از سازمان تأمین اجتماعی ممهور به مهر زنده شعب سازمان تأمین اجتماعی)مخصوص بخش خصوصی.(
    3. حکم بازنشستگی از دستگاه های دولتی، سازمان تأمین اجتماعی و یا سایر صندوق های بازنشستگی.
    4. گواهی اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان ها مبنی بر عدم امکان کاریابی پس از فراغت از تحصیل.
    5. پرداخت هزینه آموزش رایگان.

 شایان ذکر است انجام تمامی مراحل لغو تعهد آموزش رایگان از طریق سامانه جامع خدمات آموزشی سازمان امور دانشجویان صورت می پذیرد. لازم است عزیزان پس از دریافت کد رهگیری دوم مدارک اشاره شده در قسمت الف را به همراه  اصل مدارک اشاره شده در بند 6 قسمت ب به نشانی دانشگاه ارسال نمایند.